TABLETKI NA CHRAPANIE – TO WCALE NIE MUSZĄ BYĆ LEKI!

Nie możesz w nocy spać, bo jeden z domowników urządza nocne koncerty? Z pewnością nie jesteś jedyną osobą, która boryka się z takim problemem. Według szacunków niemal 10% naszej populacji na całym świecie chrapie! Często można usłyszeć, że chrapanie jest równoznaczne ze słodkim snem, w praktyce jest to duże zagrożenie dla naszego zdrowia. Co więcej, jest to bardziej problematyczne dla osób wokół niż samej zainteresowanej. Zatem jak temu zaradzić i zażegnać nocne chrapanie raz na zawsze? Zajrzyjmy do źródła problemu.

Skąd bierze się chrapanie?

Chcąc zażegnać problem chrapania powinniśmy dotrzeć do jego źródła. Dla wielu osób chrapanie jest nieodłącznym elementem snu. Pojawia się wtedy, gdy przepływ powietrza przez drogi oddechowe jest utrudniony. Podczas snu mięśniówka gardła staje się wiotka, przez co opada do jego tylnej części i jednocześnie nasady języka. Choć miejsca na przepływ powietrza nie brakuje, nawet minimalny obrzęk potrafi spowodować zaburzenia oddychania. Gwałtowne pobieranie powietrza wprowadza języczek i podniebienie miękkie w drganie, czego efektem jest niepożądany odgłos znany przez nas jako chrapanie.

Utrudniony przepływ powietrza może mieć różne podłoża:

  • obrzęk ścian dróg oddechowych spowodowany infekcją bądź alergią,
  • zaburzona drożność nosa (skrzywienie przegrody nosowej),
  • przerost migdałków podniebiennych bądź gardłowych,
  • nieprawidłowa budowa gardła (np. wydłużony języczek),
  • osłabiona mięśniówka gardła.

W szczególnej grupie ryzyka chrapanie są osoby otyłe, palące papierosy oraz spożywające alkohol tuż przed pójściem spać. Niemałą rolę odgrywa również wiek, osoby starsze są znacznie bardziej narażone na wystąpienie owego problemu.

Co ciekawe, mężczyzn ta przypadłość dotyka znacznie częściej. Aż 80% wszystkich chrapiących stanowi płeć męska. Nasuwa się pytanie, dlaczego mężczyźni chrapią częściej? Otóż przyczyn należy doszukiwać się w nawykach żywieniowych oraz prowadzonym trybie życia. Piwo wypite na wieczór, do tego tłuste, wysokokaloryczne przekąski, kilka papierosów oraz późne kładzenie się spać zdecydowanie sprzyjają chrapaniu. Jednak nie generalizujmy – kobiety również dotyka ten problem. Płeć piękna boryka się z chrapaniem w szczególności po menopauzie, gdy gospodarka hormonalna jest w znacznym stopniu zaburzona. Warto również wspomnieć o osobach zmagających się ze zbyt wysokim ciśnieniem, także będących w grupie ryzyka.

Leki na chrapanie – postaw na działające tabletki!

Skoro teorię opanowaliśmy, czas przejść do rzeczy – jak wygrać z chrapaniem? Choć w Internecie możecie znaleźć wiele sposobów walki z chrapaniem, nie traćcie czasu na te, których efekty są wątpliwe. Dlatego przygotowaliśmy dla Was, w oparciu o wiele rankingów zamieszczonych w Internecie, najlepszy sposób na radzenie sobie z chrapaniem.

FARMAKOLOGICZNE ŚRODKI NA CHRAPANIE

Istnieje wiele rodzajów środków farmakologicznych zapobiegających chrapaniu. My skupimy się na tabletkach. Zanim zdecydujecie się na mechaniczne metody, które mogą w znacznym stopniu podrażnić skórę, należy zdać sobie sprawę ze skuteczności tabletek na chrapanie.

W Polsce, społeczeństwo wciąż nie ma świadomości, że jest to najlepszy sposób na pozbycie się uprzykrzającego każdej nocy chrapania. Jednak wiele Polaków nie jest przekonanych do spożywania tabletek, kapsułek doustnie zupełnie bezpodstawnie! Warto spróbować, aby przekonać się o ich właściwościach a przede wszystkim skuteczności, która z pewnością przekonana nawet największego przeciwnika!

Tabletki są delikatnie inwazyjną formą leczenie. Przez środki zawarte w składzie wskazują do środowiska odpornościowego, o które elementy powinniśmy zadbać. Dzięki temu zmniejszają powstałe obrzęki, dotleniają organizm oraz niwelują najważniejszy problem jakim jest chrapanie.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze tabletek na chrapanie? Istotne jest, by kapsułki zawierały w składzie naturalne składniki aktywne, które przy dłuższym stosowaniu nie są szkodliwe dla naszego zdrowia. W tym celu zapoznaj się z etykietą, powinny znaleźć się na niej następujące pozycje:

  • Acerola (malpigia granatolistna),,
  • Dzika róża (rosa canina)
  • Macierzanka tymianek (thymus vulgaris),
  • Liść mięty pieprzowej (mentha piperita),
  • Wyciąg gorzknika kanadyjskiego (hydrastis canadensis),
  • Pieprz cayenne (capsicum annuum).

Bez względu na ilość występujących powyższych substancji w składzie, z pewnością pozytywnie wpłyną na wspomaganie procesów oddechowych oraz obrzęków, które odgrywają dużą rolę podczas chrapania.

Gdzie kupić leki na chrapanie?

Niestety w aptekach stacjonarnych nie jesteśmy w stanie skrupulatnie zweryfikować składu danych leków. Dlatego świetnym rozwiązaniem jest zakup w aptekach internetowych, gdzie na spokojnie możemy przeczytać najważniejsze informacje, nikt nie pogania nas w kolejce, i robimy to w domowym zaciszu.